Blogger Backgrounds

Monday, March 28, 2011

last minit balik + kenduri

ok semua.. minggu dpan klas xder..saya bercuti *hooorayyyy...
test ditunda minggu depan... *hoorayy lagii...
huaa,, manyak hurayyy minggu lpas... syioknya bnyak klas batal..
ohh baru aku teringat,, cuti sekolah,, lecturer pon cuti.. bawak anak pegi bercuti..
mnggu tu knduri sepupu kawin..
nak balik, xnak balik, nak balik, xnak balik.. 
sedara2 dah tnya,, hang xbalik ka? .. ish jwapan aku mmng habaq xbalik la,, cuti bpe kerat la sngat,, ltih la nak balik,, naik turun bas, tdo dlam bas,, bnyak habis masa dlam bas je..
huhh..pkir2 balik,, balik lah,, bkan snang nak ada knduri kat kmpong,, 
huhuhu,, cam ni lah, last mnit nak balik kmpong.. 
tiket nak blik ganu dah rojer bapak belikan.. tiket nak balik kedah x beli lg,, 
xdlupakan jga yg mnghantar aku ngan rahmat g MBKT,, anwar, arip, aimi, yani.. wee!! syoknya ada orng hntar,, slalu aku je yg hntar depa.. hehe.. Trimas ye,, syang korang ketat2!!
balik kedah ngan rahmat,, dia turun kangar, aku trun SP.. duk sebelah mnyebelah.. duk mengarut.. xla boring sngat
smpai umah dlam kul 5.30 pg.. dgar arahan kul 9 kna siap.. nak pg masjid,, abang daud nikah..
huhhh.. beg xsmpat ltak lagi.. arahan dah smpai.. ok laa mak..
my mak ngan isfahan.. 


balik je umah tngok mak duk jahit baju.. lawa baju mak..
mak kata baju knduri,, adik xdpat.. hermm xpelah,, aku ingat pngkat2 anak sedara xdpat baju.. its ok lah..
alih2 hari knduri,, aku sorang je yang baju lain,, huhh agak bengang dsitu.. mmng di anak tirikan.. huu sedih =(
depa kata,, aku xmau balik,, tu yg xder bju tu,, huhhh ye la tu,, alasan xmnasahabah,,
sbenarnya,, smpai kat aku kain xckup.. kakak pngantin aka pengurus majlis pon xder baju... pkailah bju sdn.Bhd... huhh sedihh lgi..

see.. jeles kot bju sma..
huhh hape kes nak boria bagai*pjuk diri sndiri

best knduri kat kmpong.. gotong royong rmai2, tdor bergelimpangan xkira tmpat time ayam dah kokok...
makcik2 pon dah xkira.. mna anak pegi.. smua pkat sibuk, masak, urus bunga telor..
huhh memng meriah..


hahh,, bagus2.. tau keja msing... lpas hbis mjlis smua dpat ganjaran..
yg bju2 kuning tu spupu aku,, yg sorng lg tu kawan depa kot..




mama pngantin lelaki.. mak teh aku.. kakak mak aku..

action je pon.. boikot2,, baju xsama.. xmau buat keja..
ending majlis.. cabutan bertuah.... smua family brkumpul tunggu tuah masing..
nmber aku ada tuah la jgak.. dpat tmpat gntung gelas.. haha jadi lah drp xdpat..

ni hadiah aku.. haha =)
malamnye potong kek .. dan yg pling aku teruja, buka duit dri anpow yg org bg tu.. wahhh msyukkk..
teringat kmbali knangan mmbuka angpow duit angan arwah tok wan lpas majlis knduri kahwin mak uda.. sayu disitu...
hari dah larut.. huhh kena blik umah gak.. esok pagi nak kena bertolak balik ganu..
sbelum smpai ganu dah rojer2 acong.. suruh ambik kat MBKT.. yeAyea.. dia x busy.. leh ambik aku.. xpayah naik teksi.. hee,, tQ ye..

smpai ganu, kpala msih kat kedah.. =.='

(><)

Saturday, March 12, 2011

x cukup cuti

huhhh!! hahh awal2 lg dah mengeluh..
apedaa ko ni...hahh.. mna aku x mngeluh..
cuti 4 bulan boleh jd 4 minggu... huaaa... wa xbleh trima ma,,,
arghhh xcaye xcaye xcaye..
hahh,, ape, xpercaye ke..
ace tengok cni...



adoiyaiii.. nape buat gini kat kami..
huhh punah harapan aku..
punah senarai aktiviti aku slama 4blan nnti...
masuk bakul smpah dah senarai tuu..
baru nak merasa duit poket sndiri, sedap ke tdak rasanya..
hampehh,, siap dah cup tempat keja ag..
semuanya batal batal batal..
nmpaknya balik cuti ni... mnganggur je lahh,, bela badan...
nak keja pon xsmpai sbulan...
hahhh.. balik cuti nihh aku nak kuruskan badan.. hehe..
harap sngat, berjaya... wahh semangat baru.. chaiyok chaiyokkk...

ada hikmah dsebaliknyee,,, ace kita tngok dsebalik positif..
nihh nak habaq nihh.
kami, dak2 dip dberi keutamaan duk hostel taun depan... weee...
xpyah pnat2 cari umah sewa,,, nak pikir duit sewa umah, api air bagai..
hahh ko duduk laa dlam hostel ni setahun lagi...
nnti budak diploma msuk dulu.. jd,, umt ni dkonker oleh bdak dip.. hurayyy
kolam renang.. segala court yg ada.. library.. hahah masyukk...

heee.. rasa xsbor la plak nak abih sem nih.. nak naik sem baru..
nak kenal junior2... hahha..

hahhh tibe2 kuar gmbar ni.. pe kes..
ehhee.. lama dah aku xmkan mnde alah ni.. tingin tahap gaban dah nii..
yummy yummy..
 smpai termimpi mimpi dah...
ada ke patot.. dah elok aku beli whole kek ni.. time nak makan je.. kek nih boleh jatuh.. 
hampeh btol.. xsempat makan..

haha ngarut sudaa..
dah laa tdoq2...

ape kes,, aku xleh tdo,, ni baru balik dari tengok mlam kbudayaan anti rasuah.. kat dataran kompleks sukan depan tu... best gak laa.. yg best.. tngok prsmbahan budak unisza, dorang buat live band.. nyanyi2..
sweet laaa..
semalam g event malam kebudayaan borneo.. ada artis jemputan.. Daus af8..
emmm best.. tngok tarian borneo... comel2 belako... tergelak tngok mat saleh yg duk dpan aku..
siap jerit2, nari2 lagi... haha...
chilll!!
aram aramaitii!! :D



bas keranda ronda ronda bandar

hahh ni cheq nak habaq ckit..
ni bkan calang2 bas auw... bas ni cntik tau..
kat lain xjmpa.. hnya xklusive di Kuala Terengganu je...
bas bandar aka bas keranda..
org tengganu jgn marah cheq nuhh.. bkan apa.. cheq xpenah tngok bas gtu lg..
mmng btul cam keranda,, ada yg pnggil bas kotak.. ape2 je lah an... yg pnting ia lg comel dri bas spBumi atau transnasional yg duk angkut hampa blik kmpong tu...
tp siyes ckap 1st dtang ganu,, aku tingin sngat nak naik itu bas.. tp xder kesempatan..
masuk sem 2 bru dpat naik... huaa sedihhh... hee tp xpe.. dpat gak naik...
aku naik bas comel tu dah lama dah,, ni bru ada ksempatan nak citer kat hampa..
cer cite cer cite...


murah je naik bas nihh.. korang bayar 2 inggit dah bleh smpai bandar dngan selamatnyee..
agak bajet dsitu,, dpat angkut geng ramai2. ehee..


kami naik kat dpan umt... 

kusi ala2 dlam taman gitu... 
..taman dalam bas..


kami turun kat stesen bas mbkt.. dorang nak beli tiket bas blik cuti raya cina...
haha.. sib baik aku dah beli awal... klau x xblik aku... 
pastu kmi jlan kaki pg pasar payang.. wuu shopping...


smpat lg..
kak pnjam kedai,, nak posing.. 
kak nak rasa ckit serunding tu,. nmpak sdap la kak..
nak rasa lg boleh x.. haha
bnyak songeh!!

hai cik kak.. bnyak shopping..


muka lapor smua.. haha.. 



model gerbang istana..




lex2 dlu.. bas x gerak lg..


hahh dah pueh jalan.. jom balik...
bayar lg 2 hinggit,, smpai lah anda ke tempat asal..

chaaowww chin chawww!!